Sanal para ile risk almadan gerçek piyasa koşullarında hemen işlem yapmaya başlamak için

Forexte Fiyatlar Yatırımcıya Nasıl Ulaşır ?


Eğitimimizin bu bölümünde, işlem platformlarında gördüğünüz kotasyonların yatırımcılara nasıl ulaştığı ile ilgili bilgi sahibi olacağız. Buradaki grafiğe bakacak olursak, fiyatların yatırımcıya ulaşma sürecinde, uluslararası bankaların, forex netwörklerinin ve aracı kurumların önemli rolü var. İsterseniz bunların ne şekilde çalıştığı ile ilgili size bilgi vereyim. Uluslararası bankalar kendi kotasyonlarını, forex netwörklerine ulaştırırlar, forex netwörkleri bu kotasyonlar içerisinden en rekabetçi olanını belirler, daha sonra forex netwörkleri bu fiyatları alır ve aracı kurumlara iletir. Aracı kurumlarda bu fiyatların üzerine kendi karlarını ekleyerek, bunları yatırımcıya ulaştırırlar. Şimdi bu süreci biraz daha detaylandıracak olursak, forex netwörklerinin bu fiyatlar içerisinden en rekabetçi olanını nasıl seçtiğini şu şekilde açıklayalım; burada bankaların alış ve satış kotasyonlarını görüyorsunuz. Banka 1’in alış kotasyonu diğer 3 bankanın alış kotasyonundan daha yükse olduğu için forex netwörkü 1 numaralı bankanın alış fiyatını en iyi alış fiyatı olarak tayin eder. Satış tarafına bakacak olursak 4 numaralı bankanın satış kotasyonu diğer 3 bankanın satış kotasyonundan daha düşük olduğu için, forex netwörkü 4 numaralı bankanın satış kotasyonunu en iyi satış fiyatı olarak tayin eder. Ve burada gördüğünüz rakamları 1.3009 ve 1.3010 en iyi alış satış olarak belirlemiş olur. Daha sonrada bu fiyatları aracı kurumlara iletir ve aracı kurumlar üzerine kendi karlarını ekleyerek yatırımcıya ulaştırır. Burada aracı kurumların kendi karını eklemesi şu şekilde olur: forex networkünden almış olduğu en iyi alış fiyatı 1.3009’sa bunu 1.3008 olarak gösterir, en iyi satış fiyatını ise 1.3010 aldığını 1.3011 olarak yatırımcıya ulaştırır ve bu şekilde kotasyonlar yatırımcıya ulaştırılmış olur.

Şimdi gelelim bir başka konuya: farklı aracı kurumların aynı paritede zaman zaman farklı fiyatlar gösterdiğine şahit olmuşsunuzdur.  Bunun nasıl olabildiğini biraz önceki örneğimize bağlı kalarak açıklayalım. Biraz önceki örneğimizde, aracı kurumumuz 4 tane bankadan almış olduğu en iyi kotasyonları yatırımcısına iletiyordu. Bunu yaparken aracı kurumun 4 tane ile işlem anlaşması yaptığını varsaymamız gerekir. Herhangi bir bankayla işlem anlaşması olmaması durumunda, forex netwörkü o bankanın fiyatlarını keser. Bu örnekte, aracı kurum eğer 4 numaralı banka ile işlem anlaşması yapılmamış ise o zaman forex netwörkü 3 bankanın fiyatlarını baz alarak bu aracı kuruma en iyi alış/satış fiyatlarını iletir. Bankın burada göreceğiniz gibi banka 1’in alış fiyatı 1.3009, 2.bankanın alış fiyatı 1.3007, 3. Bankanın alış fiyatı 1.3008. Bu durumda 1. Numaralı bankanın alış fiyatı en yüksek olduğundan, forex networku 1numaralı bankanın alış fiyatını bu aracı kuruma iletir. Satış tarafında ise 3 numaralı bankanın satış fiyatı diğer 2 bankanın satış fiyatından daha düşük olduğundan forex networku bu sefer en iyi satış fiyatını 1.3011 olarak aracı kuruma iletecektir. Daha sonra aracı kurum kendi karını ekleyerek yatırımcılara bu fiyatı iletecektir. Yalnız burada dikkat etmeniz gereken nokta biraz önceki örneğimizde en iyi satış fiyatımız 1.3010du. Bu durumda en iyi satış fiyatımız 1.3011 oldu. Çünkü 4 numaralı bankanın fiyatı bu forex networkünde geçerli değil. Dolayısıyla forex networku sadece banka 1 2 3 un kotasyonlarını göz önünde bulunarak, biraz öncekinden daha kötü yada daha açık makaslı alış/satış kotasyonlarını iletmek suretiyle aracı kuruma fiyat beslemesi yapar. İşte bu nedenle farklı aracı kurumlar aynı paritede farklı fiyatlar gösterebilir.

Back to Top