Türkiye’nin 5 yıllık CDS risk primi 500 seviyesine doğru geri çekilirken, TL varlıklarda genel olarak görünüm olumlu. İçeride PPK toplantısı kapsamında normalleşme adımları ve dışarıda da ABD’deki teşvik paketi ile beraber risk iştahı yüksek, endekste trade poziyonları korunabilir.
Devamı için tıklayınız.
Yukarıda yapılan hiçbir yorum ve bilginin bütünlüğü, doğruluğu ve değişmeyeceği garanti edilemez. Burada yer alan bilgiler genel nitelikte olup yatırım danışmanlığı hizmeti kapsamında sunulmamaktadır. İfade edilen görüşler hiçbir şekilde ve surette alış veya satış teklifi olarak değerlendirilmemelidir. Bu bilgilerin ticari amaçlı işlemlerde kullanılmasından dolayı doğabilecek zararlardan QNB FINANS YATIRIM MENKUL DEĞERLER A.Ş. (QNB INVEST) hiçbir şekilde sorumluluk kabul etmez. QNB INVEST yorumda adi geçebilecek şirket veya şirketlerin menkul kıymetlerini portföyünde bulundurabilir ve/veya bu şirketlere danışmanlık hizmetleri verebilir. QNB INVEST bu mesajın içerdiği bilgilerin doğruluğu veya eksiksiz olduğu konusunda herhangi bir garanti vermemektedir. Bu nedenle bu bilgilerin ne şekilde olursa olsun içeriğinden, iletilmesinden, alınmasından ve saklanmasından sorumlu değildir. Bu mesajdaki görüşler yalnızca gönderen kişiye aittir ve QNB INVEST’in görüşlerini yansıtmayabilir. Burada yer alan bilgilerin tümü veya bir kısmı QNB Invest’in yazılı izni olmadan çoğaltılamaz, yayınlanamaz veya üçüncü kişilerle paylaşılamaz.
Türkiye’nin 5 yıllık CDS risk primi 515 düzeyinde. ABD piyasalarında teşvik paketine dair belirsizlikler satış getirirken, Asya seansında karışık bir seyir hakim. TL varlıklarda dengeli bir seyir yaşanması beklenebilir. Endekste yükselen trend üzerinde teknik görünüm güçlü kalmaya devam edecek.
Devamı için tıklayınız.
Yukarıda yapılan hiçbir yorum ve bilginin bütünlüğü, doğruluğu ve değişmeyeceği garanti edilemez. Burada yer alan bilgiler genel nitelikte olup yatırım danışmanlığı hizmeti kapsamında sunulmamaktadır. İfade edilen görüşler hiçbir şekilde ve surette alış veya satış teklifi olarak değerlendirilmemelidir. Bu bilgilerin ticari amaçlı işlemlerde kullanılmasından dolayı doğabilecek zararlardan QNB FINANS YATIRIM MENKUL DEĞERLER A.Ş. (QNB INVEST) hiçbir şekilde sorumluluk kabul etmez. QNB INVEST yorumda adi geçebilecek şirket veya şirketlerin menkul kıymetlerini portföyünde bulundurabilir ve/veya bu şirketlere danışmanlık hizmetleri verebilir. QNB INVEST bu mesajın içerdiği bilgilerin doğruluğu veya eksiksiz olduğu konusunda herhangi bir garanti vermemektedir. Bu nedenle bu bilgilerin ne şekilde olursa olsun içeriğinden, iletilmesinden, alınmasından ve saklanmasından sorumlu değildir. Bu mesajdaki görüşler yalnızca gönderen kişiye aittir ve QNB INVEST’in görüşlerini yansıtmayabilir. Burada yer alan bilgilerin tümü veya bir kısmı QNB Invest’in yazılı izni olmadan çoğaltılamaz, yayınlanamaz veya üçüncü kişilerle paylaşılamaz.
Ford ve VW’nin yeni aracının Türkiye’de üretileceği netlik kazandı / Nötr
Kocaeli Sanayi Odası Başkanı Ayhan Zeytinoğlu’nun beyanlarına göre Ford ve VW’nin ortak geliştireceği ticari araç için Ford Otosan’ın fabrikasında inşaat çalışmaları başladı. Yatırım tutarının ise 800 milyon Euro olduğu iddia edildi. Aslında haber sürpriz değil. Ford ve VW daha önce ortak olarak ticari araç geliştireceklerini açıklamışlardı. Bu işbirliği kapsamında Ford tarafından üretilecek 1-tonluk van için adresin Türkiye olduğu tahmin ediliyordu. Ford Otosan’ın halihazırda ürettiği Transit Custom modeli bu sınıfa girmektedir. Haber genel anlamda beklendiğinden hisse üzerinde etkisinin nötr olacağını tahmin ediyoruz. Yatırım tutarı ve üretilecek araç hacimleri gibi detaylar için şirketten resmi açıklamayı bekliyoruz.
Ford Otosan's co-production investment has allegedly kicked off / Neutral
Media reports based on Chairman of Kocaeli Chamber of Industry, the investment in Ford Otosan’s plant for co-production of a new commercial vehicle with Volkswagen has started. These are initial construction works according to our understanding. The Chairman also stated that the investment will total EUR800mn. Ford and Volkswagen had already announced their alliance plan on commercial vehicles with Ford producing a 1-ton commercial van and a pick-up and VW producing a city van. Since Ford’s 1-ton van Transit Custom is produced in Turkey, Ford Otosan was the obvious candidate for production while Company’s comments also confirmed the plan. Accordingly, today’s media reports are not a surprise and widely expected. But we expect official announcement from the Company to understand the scope of the investment, unit vehicles to be produced and the amount of capex to be made.