Klimasan’ı TL9,25 hedef fiyat, %40 yükselme potansiyeli ve “Endeks Üzeri Getiri” tavsiyesiyle araştırma kapsamına alıyoruz. Dünyanın en büyük 3. ticari buzdolabı üreticisi olan Metalfrio %68’lik sahiplik oranıyla şirketin en büyük hissedarı konumunda. Klimasan ise iç piyasada en büyük iki oyuncudan biri. Yatay ve dikey ticari tip buzdolabı üreten Klimasan’ın müşterileri arasında Coca-Cola, Anadolu Efes, Tuborg, Carlsberg, SAB Miller ve Danone gibi önemli firmalar yer almaktadır. Şirket satışlarının yaklaşık %70’ini ihracat olarak gerçekleştirdiği için zayıf TL’den yarar sağlamaktadır. Klimasan güçlü büyüme potansiyeli, yüksek karlılığı ve sağlıklı bilançosunun yanı sıra ucuz bir değerlemeye sahiptir.
Yüksek karlılık ve güçlü bilanço: Klimasan FAVÖK marjını 2010’da %8,7’den 2015’te %12,9’a yükseltti. Bunu sağlayan faktörler: i) satışlarda katma değerleri ürünlerin payının artması, ii) verimlilik yatırımları, iii) ölçek ekonomisi, ve iv) ılımlı maliyet ortamı. FAVÖK Marjının 2016-2018 aralığında %12,4 ortalamasında gerçekleşeceğini, yüksek karlılıkta önemli bir değişim yaşanmayacağını düşünüyoruz. Düşük borçluluk (1.3x Net borç/FAVÖK) ve aktif Eurobond alım-satım stratejileriyle yüksek operasyonel karlılık yüksek özsermaye karlılığı olarak karşımıza çıkıyor. Önümüzdeki 3 yılda ortalama %20,8 özsermaye karlılığı tahminimiz mevcut.
Pazar payı kazanımlarına bağlı olarak yüksek büyüme potansiyeli: 2015-2018 arasında yıllık ortalama %19 ciro artışı beklediğimiz şirket pazar payı kazanımı, organize parakendecilerin büyümesi ve ürün yelpazesinin genişlemesinden fayda sağlayacak. Klimasan’ın en önemli rakibi Uğur’un operasyonlarının, sahipleri haklarındaki iddialardan dolayı negatif etkilenebileceğini düşünüyoruz. Uğur’un operasyonlarındaki olası belirsizlikler bu dönemde Klimasan’ın alacağı şiparişlerde artışa yol açabilir.
Ucuz değerleme: 12 aylık hedef fiyatımız hisse başına TL9,25 ve bu fiyat %40 yükselme potansiyeline işaret ediyor. Şirketin 2017 çarpanlarını 8.5x F/K ve 5.3x FD/FAVÖK ile cazip buluyoruz.
Olumlu ve olumsuz riskler: Pazar payı kazanımıyla alakalı baz senaryomuzda oldukça temkinli davrandık. 2017 yılı için %20 ve 2018 için %4 hacim büyümesi öngörürken, sonrası için hacim daralmaları tahmininde bulunarak piyasadaki en büyük rakibin tüm pazar payını geri aldığını varsaydık. Yine karlılık tarafında muhafazakar olmak adına 2015’te %12,9 FAVÖK marjını modelimizde uzun vadede 11% olarak kabul ettik. Öte yandan, şirketin ana ortağının borçlu yapısı ve özsermayesinin azalmış olması (her ne kadar 3Ç16’da sermaye artımı yoluyla 37 milyon dolarlık nakit girişi sağlasa da) risk olarak değerlendirilebilir. Bunun haricinde, dünya ekonomisinin kötüye gitmesi, emtia fiyatlarının artması, hissenin düşük likiditesi ve sınırlı kurumsal erişilebilirlik diğer riskler olarak karşımıza çıkıyor.
Yukarıda yapılan hiçbir yorum ve bilginin bütünlüğü, doğruluğu ve değişmeyeceği garanti edilemez. İfade edilen görüşler hiçbir şekilde ve surette alış veya satış teklifi olarak değerlendirilmemelidir. Bu bilgilerin ticari amaçlı işlemlerde kullanılmasından dolayı doğabilecek zararlardan FINANS YATIRIM MENKUL DEĞERLER A.Ş. (FINANSINVEST) hiçbir şekilde sorumluluk kabul etmez. FINANSINVEST yorumda adi geçebilecek şirket veya şirketlerin menkul kıymetlerini portföyünde bulundurabilir ve/veya bu şirketlere danışmanlık hizmetleri verebilir. FINANSINVEST bu mesajın içerdiği bilgilerin doğruluğu veya eksiksiz olduğu konusunda herhangi bir garanti vermemektedir. Bu nedenle bu bilgilerin ne şekilde olursa olsun içeriğinden, iletilmesinden, alınmasından ve saklanmasından sorumlu değildir. Bu mesajdaki görüşler yalnızca gönderen kişiye aittir ve FINANSINVEST’in görüşlerini yansıtmayabilir.